- Zachodniopomorski Klub Miłośników Kolei -

Forum Internetowe
Dzisiaj jest 28 kwie 2024, 0:59

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 387 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 129 30 31 32 33 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Projekt X
Post: 31 gru 2022, 17:57 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Cytuj:
Czy ten drut CarSystem to jest miedziany? Linka czy drut?
Na czym polegał kłopot z serwomechanizmami?
Kłopot z wjazdem na skrzyżowanie można rozwiązać stosując przerwę w drucie, zsynchronizowaną ze światłami na skrzyżowaniu.
Myślałeś o takim rozwiązaniu?
Ciekaw jestem czy można tak zrobić. Technicznie wydaje się to łatwe.
To jest jakiś drut magnetyczny.
Testowaliśmy jeszcze taśmy magnetyczne, ale z nimi był problem bo stawiały za duży opór.

Napęd znajduje się w samochodzie, przerwa w drucie nie rozwiązuje problemu, bo samochód jedzie dalej w bliżej nie sprecyzowanym kierunku :D . Zatrzymanie pojazdu wymaga zastosowania cewki w jezdni.

Największym problemem jest jednak przejście z jednego ciasnego łuku w drugi. Producent zaleca około 5 centymetrowy odcinek prosty między łukami. Pozwala to na wyprostowanie kół pojazdu. Średnica łuku też powinna większa, niż ta którą zastosowałem.
Niestety o tym dowiedziałem się już po fakcie.

Tutaj był problem (na czerwono):
Załącznik:
20221230_202133ff.jpg
Pierwotnie miało to wyglądać tak:
Załącznik:
20221230_202133bb.jpg
Załącznik:
20221230_202133dd.jpg
Ostatecznie będzie to wyglądać tak (na czerwono zlikwidowane):
Załącznik:
20221230_202133gg.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł: Re: Projekt X
Post: 31 gru 2022, 21:06 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 01 cze 2014, 17:27
Posty: 815
Finalnie usunięcie czerwonej pętli nie sprawi nam na wystawach żadnych komplikacji, bo w praktyce chyba nigdy nie zostało wykorzystane.

Mam wrażenie, że przy analogowej wersji Car Systemu zdecydowanie lepsze rozwiązanie stanowią krótkie odcinki dla pojedynczych pojazdów niż dziesiątki metrów drogi. Nie będzie trzeba łapać zderzających się samochodzików. Także zamiast montować fallerowskie zwrotnice na tym module, lepiej przygotować drugą pętlę :D

Pod tym względem fajnie masz to rozwiązane na przystanku, choć w Technoparku próbowałem puścić tam swoje autobusy i okazało się, że każdy zawieszał się na zjazdach :roll:


Na górę
 Tytuł: Re: Projekt X
Post: 01 sty 2023, 21:22 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Cytuj:
Finalnie usunięcie czerwonej pętli nie sprawi nam na wystawach żadnych komplikacji, bo w praktyce chyba nigdy nie zostało wykorzystane.
Dokładnie tak, jak piszesz. Od początku był problem i nigdy nie korzystaliśmy z tego rozwiązania.
Cytuj:
Mam wrażenie, że przy analogowej wersji Car Systemu zdecydowanie lepsze rozwiązanie stanowią krótkie odcinki dla pojedynczych pojazdów niż dziesiątki metrów drogi. Nie będzie trzeba łapać zderzających się samochodzików. Także zamiast montować fallerowskie zwrotnice na tym module, lepiej przygotować drugą pętlę :D
To zależy od sytuacji. Gdy jest osoba, która nadzoruje pracę CFS to nie ma z tym problemu. Jeżeli samochody mają jeździć samodzielnie, to faktycznie lepiej podzielić trasę na kilka krótszych odcinków.
Cytuj:
Pod tym względem fajnie masz to rozwiązane na przystanku, choć w Technoparku próbowałem puścić tam swoje autobusy i okazało się, że każdy zawieszał się na zjazdach :roll:
Dziwne, bo mam trzy i każdy bez problemu tam przejeżdżał. Trzeba będzie się temu przyjrzeć.


Na górę
 Tytuł: Re: Projekt X
Post: 01 sty 2023, 21:37 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Wczoraj pokusiłem się o montaż nowego drutu. Ponieważ nie mogłem w klubie znaleźć żadnego FZ-ta, do którego można by podłączyć urządzenie do wycinania rowków pod ten drut, więc wyciąłem go nożem modelarskim. Notabene niezły bałagan mamy w modelarni. Drogę zaszpachlowałem. Jutro czekam mnie szlifowanie, testy i malowanie jezdni. :D

Tak to wygląda.
Załącznik:
20221231_130826aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł: Re: Projekt X
Post: 03 sty 2023, 0:22 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Dzisiaj ponownie pojawiłem się w modelarni.
Wyszlifowałem drogę na module z rondem, odkurzyłem ją i ponownie zaszpachlowałem.
Załącznik:
20230102_200633aa.jpg
Po drugim szlifowaniu, nadszedł czas na malowanie i montaż zabezpieczeń dla samochodów przed wypadnięciem.
Oczywiście najpierw ponownie w akcji był odkurzacz :D .
Załącznik:
20230102_201652aa.jpg
Załącznik:
20230102_211326aa.jpg
Oprócz tego odkurzyłem budynki i jedyny samochód, jaki znajduje się w tej chwili na tym module.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ostatnio zmieniony 03 sty 2023, 0:30 przez gersot, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł: Re: Projekt X
Post: 03 sty 2023, 0:28 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Kolejnym moduł, jakim się dzisiaj zająłem był moduł "Kolumna BOR".
Najpierw sprawdziłem przejezdność CFS. Działa bez zarzutu :D .
Następnie wziąłem się za porządki. Ponownie w ruch poszedł odkurzacz oraz... patyczki do czyszczenia.
Każdy pojazd został wyczyszczony.

Tak wyglądał jeden z samochodów w kolumnie przed czyszczeniem:
Załącznik:
20230102_181054aa.jpg
a tak po:
Załącznik:
20230102_181240aa.jpg
:lol:

Następnie zamontowałem dodatkowe bariery energochłonne...
Załącznik:
20230102_182655aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł: Re: Projekt X
Post: 03 sty 2023, 0:34 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Załącznik:
20230102_182744aa.jpg
Zamontowałem także przeźroczyste zabezpieczenia dla samochodów CFS.
Niestety nie pamiętam co to za materiał - chyba poliwęglan, ale na 100% pewien nie jestem.
Na pewno nie jest to plexi.
Załącznik:
20230102_182726aa.jpg
Załącznik:
20230102_183955aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł: Re: Projekt X
Post: 03 sty 2023, 0:38 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Największym wyzwaniem okazał się dzisiaj moduł "Autokomis".
Było co sprzątać :lol: .
Załącznik:
20230102_184836aa.jpg
Przed:
Załącznik:
20230102_191142aa.jpg
Po:
Załącznik:
20230102_191337aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł: Re: Projekt X
Post: 03 sty 2023, 0:40 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Poprawiłem również nawierzchnię drogi. Na module pojawiły się łaty.
Załącznik:
20230102_193332aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł: Re: Projekt X
Post: 03 sty 2023, 13:28 
Offline

Rejestracja: 22 mar 2009, 13:43
Posty: 1629
Lokalizacja: Dolice
Czy auto poruszające się po trasie CF może zatrzymać się? Czy jeździ aż wyczerpie się bateria?
Czyli drut ułożony w drodze tylko "trzyma" kierunek jazdy.

_________________
wmac27 - Maciej
Zachodniopomorski Klub Miłośników Kolei
http://www.zkmk.org


Na górę
 Tytuł: Re: Projekt X
Post: 03 sty 2023, 22:29 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Cytuj:
Czy auto poruszające się po trasie CF może zatrzymać się? Czy jeździ aż wyczerpie się bateria?
W wersji CFS 1.0, którą posiadam samochody jeżdżą do wyczerpania baterii. Zatrzymać można je tylko przy pomocy cewki.
W wersji cyfrowej CFS 3.0 wszystko można zaprogramować. Zaporą jest cena, wszystko trzy razy droższe, niż w wersji 1.0.
Cytuj:
Czyli drut ułożony w drodze tylko "trzyma" kierunek jazdy.
Dokładnie tak.


Na górę
 Tytuł: Re: Projekt X
Post: 04 sty 2023, 14:31 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 01 cze 2014, 17:27
Posty: 815
Cytuj:
Czy auto poruszające się po trasie CF może zatrzymać się? Czy jeździ aż wyczerpie się bateria?
Czyli drut ułożony w drodze tylko "trzyma" kierunek jazdy.
W analogowej wersji FCS można kombinować z własnymi, prostymi układami sterowania pojazdów.
Mnie udało się stworzyć prosty system zatrzymywania się autobusu na przystanku (oczywiście zatrzymuje się każdy pojazd, sensor nie wykrywa rodzaju pojazdu, dlatego też jest to droga przewidziana jedynie dla autobusu).

1) Zatopiony w drodze sensor wykrywa przejechanie pojazdu (czyli przejazd magnesu z prowadnicy pojazdu nad sensorem)
2) Na czasowym układzie opóźniającym załącza się tryb wysyłania napięcia na cewkę na określony czas (1-60 sekund, w zależności od ustawień)
3)Cewka FCS umieszczona w drodze przy przystanku zatrzymuje autobus, a po zaprzestaniu podawania napięcia przez w/w układ "puszcza" go dalej.

Fabryczny zestaw Fallera służący do identycznej operacji kosztował jakiś czas temu koło 400 zł, a ostatnio ceny miały iść w górę.
Mój zestaw to:
-sensor FCS -> 25 zł
-cewka FCS -> 80 zł
-moduł czasowy -> 18 zł

Z tego co pamiętam, na modułach u Gerarda również są zamontowane cewki, lecz nie ma automatyki sterowania ruchem. Autobus zatrzymywał się na przystanku, a jego wypuszczenie wiązało się z koniecznością przekręcenia potencjometru na starym FZcie :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 387 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 129 30 31 32 33 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl