Opis modelu:
1. Skala: TT
2. Epoka: III DR
3. Producent: Tillig Bahn
4. Nr kat.: 02145
5. Długość całkowita: 199 mm
6. Sprzęgi: Zgodne z NEM 358 KKS
7. Gniazdo dekodera 6-pinowe zgodne z NEM 651
8. Światła zmieniające się wraz z kierunkiem jazdy
--------------------------------------------------------------
Lokomotywa BR 03 203 - Lokomotywa dla pociągów pośpiesznych (Schnellzuglokomotive) przeznaczona dla tras o nacisku do 18t na oś.
Była produkowana w latach 1930 - 1937 przez: Borsig Berlin, Lokomotiv- und Waggonbaufabrik Krupp ( LOWA) Henschel & Sohn i L. Schwartzkopff, Berlin.
Lokomotywa powstała jako alternatywa "lżejsza siostra" dla BR 01, której wdrożenie do produkcji opóźniało się. ze względu na Wielki Kryzys.
Numeracja 03 001 - 03 298
Ilość wyprodukowanych sztuk 298
Układ osi: 2'C1'h2
W lokomotywach były 3 rodzaje tendrów: 2'2 T30, 2'2 T32 i 2'2 T34.
Długość całkowita 23 905 mm, wysokość 4 550 mm. Średnica kół napędowych 2000 mm.
Ciśnienie pary 16 bar.
Moc 1 450 kW
Prędkość maksymalna: 03 001 - 162 = 120 km/h a 03 163 - 298 = 130 km/h. Przy jeździe tendrem do przodu prędkość maksymalna to 50 km/h.
Masa służbowa to 100 ton.
Ilość węgla to 10 ton, a wody w zależności od rodzaju tendra od 30 - 34 m?
Zapotrzebowanie na parę wynosiło 6,32 kg/KM h.
Zużycie węgla wahało się w granicach 0,86 - 0,96 kg / KM h
Na PKP była eksploatowana jako Pm 2.