W ramach małego uzupełnienia. Tak w przeszłości na mapie prezentowała się stacja Sosnowiec Pogoń.
Załącznik:
mapa3.jpg
Jak widać była to duża stacja towarowa.
Wracamy do relacji. Na kolejny wypad w ramach festiwalu modelarskiego ruszyliśmy w składzie: Peter, Waldi i ja.
W tym celu udaliśmy się ponownie w bezpośrednie sąsiedztwo Sosnowca Głównego.
W oczekiwaniu na nasz środek lokomocji powoli gromadzili się podróżni.
Załącznik:
20230319_102650aa.jpg
Po chwili nadjechała nasza atrakcja turystyczna
...
Załącznik:
20230319_102834(0)aa.jpg
Ikarus 280.70E
Autobus kursował na specjalnie uruchomionej linii S w relacji Sosnowiec Główny - Katowice ul. Piotra Skargi.
Załącznik:
20230319_104946aa.jpg
Pasażerowie powoli zajmowali miejsca.
Załącznik:
20230319_102909aa.jpg
Tak się podróżowało kiedyś do szkoły, tylko zdecydowanie więcej ludzi nimi jeździło.
Załącznik:
20230319_102859aa.jpg
Załącznik:
20230319_102902aa.jpg
Załącznik:
20230319_104108aa.jpg
Obowiązkowym punktem wyprawy do Katowic był Spodek.
Załącznik:
20230319_104556aa.jpg
Na przystanku końcowy przy ulicy Piotra Skargi w Katowicach wykonałem kilka zdjęć tego autobusu.
Załącznik:
20230319_104933aa.jpg
Kabina kierowcy.
Załącznik:
20230319_105002aa.jpg
Największym zaskoczeniem była dla mnie automatyczna skrzynia biegów.
W Szczecinie jeździły wyłącznie Ikarusy ze skrzyniami manualnymi.
Załącznik:
20230319_104957aa.jpg
Kolejną różnicą były dwupłatowe drzwi zamontowane w tym egzemplarzu (u nas jeździły Ikarusy z tzw. harmonijkami)
Od jednego z podróżnych dowiedziałem się, że ten konkretny egzemplarz był jednym z ostatnich złożonych w... Katowicach. Oprócz Katowic, Ikarusy były także składane w Poznaniu, Warszawie, Mikołowie, Częstochowie i Łodzi. W ten sposób w latach dziewięćdziesiątych omijano 35% cło naliczane od wartości sprowadzanych do Polski pojazdów.
Zaprezentowany Ikarus 280.70E wyposażony był w silnik Rába D10UTS 180 Euro 1 o mocy 244 KM oraz automatyczną czterobiegową skrzynię biegów ZF 4HP590.