- Zachodniopomorski Klub Miłośników Kolei -

Forum Internetowe
Dzisiaj jest 24 kwie 2024, 8:19

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 lis 2022, 21:00 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Załącznik:
IMG_5474aa.jpg
Załącznik:
IMG_5475aa.jpg
Tymczasem trwały przygotowania do parady.
Załącznik:
IMG_5493aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 07 lis 2022, 21:12 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Załącznik:
IMG_5504aa.jpg
Przygotowania trwały, a my zajęliśmy się poszukiwaniem odpowiedniej "miejscówki". :)
Widok w kierunku końca linii (w przeszłości stacji Poznań Wschód).
Załącznik:
IMG_5508aa.jpg
Załącznik:
IMG_5511aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ostatnio zmieniony 07 lis 2022, 21:16 przez gersot, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 07 lis 2022, 21:15 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Załącznik:
IMG_5521aa.jpg
Załącznik:
IMG_5526aa.jpg
Załącznik:
IMG_5536aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 07 lis 2022, 21:19 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Załącznik:
IMG_5551aa.jpg
Załącznik:
IMG_5552aa.jpg
Załącznik:
IMG_5560aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 07 lis 2022, 21:21 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Załącznik:
IMG_5566aa.jpg
Załącznik:
IMG_5576aa.jpg
Załącznik:
IMG_5579aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 07 lis 2022, 21:26 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Załącznik:
IMG_5586aa.jpg
Załącznik:
IMG_5624aa.jpg
Fotoreporterzy byli już przygotowani do parady. :D
Załącznik:
IMG_5630aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 09 lis 2022, 23:15 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
W końcu z lekkim opóźnieniem rozpoczęła się długo wyczekiwana parada.
Pierwszym zaprezentowanym pojazdem była drezyna motorowa WMC-003.
Drezyna została wyprodukowana w 1982 roku w warsztatach Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych w Koronowie. Na co dzień stacjonuje na stacji Środa Wielkopolska Miasto. Napędzana jest silnikiem diesla Andoria 4C-90. Masa służbowa: 3,7 tony.
Załącznik:
IMG_5636aa.jpg
Załącznik:
IMG_5641aa.jpg
Załącznik:
IMG_5643aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 12 lis 2022, 21:53 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Drugim pojazdem na była lokomotywa spalinowa Lyd1-210 (numer fabryczny 7632). Jest to lokomotywa typu WLs150. Lokomotywy tego typu były pierwszymi lokomotywami spalinowymi seryjnie produkowanymi dla kolei wąskotorowych. W latach 1960-1969 wyprodukowano 144 takich pojazdów, z których 28 trafiło na PKP i zostało oznaczone serią Lyd1. Ta konkretna lokomotywa została zbudowana w 1967 roku, w Fabryce Lokomotyw im. F. Dzierżyńskiego Chrzanów. Napędzą ją sześciocylindrowy silnik diesla typu Wola 5DSSR150 o mocy 150KM. Masa służbowa tej lokomotywy wynosi 18 ton, a jej prędkość konstrukcyjna 30 km/h. Lokomotywa wykorzystywana jest na co dzień, na Średzkiej Kolei Powiatowej.
Załącznik:
IMG_5652aa.jpg
Ciekawostką w tym konkretnym egzemplarzu jest wyprowadzenie na zewnątrz (w postaci "kominka", na przedziale silnikowym) wlewu do wody.
Załącznik:
IMG_5660aa.jpg
Załącznik:
IMG_5664aa.jpg
Załącznik:
IMG_5665aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 13 lis 2022, 23:47 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Kolejną zaprezentowaną lokomotywą, była lokomotywa spalinowa Lyd2-63. Jest to lokomotywa typu L30H produkcji rumuńskich zakładów 23. August „FAUR” z Bukaresztu. Kilkadziesiąt tych maszyn trafiło na przełomie lat 70. i 80. XX wieku do Polski, gdzie eksploatowały je Polskie Koleje Państwowe oznaczając je serią Lyd2. Ponadto lokomotywy te były wykorzystywane przez Lasy Państwowe, cukrownie oraz inne zakłady przemysłowe. Wykorzystywane były głównie na torach o szerokości 600 mm. Próbowano je również wykorzystać na torach o szerokości 750 mm, jednak szybko zaniechano tej praktyki na rzecz silniejszych lokomotyw serii Lxd2.

Masa służbowa lokomotywy wynosi 24 tony, a jej prędkość konstrukcyjna 25 km/h. Lokomotywa Lyd2-63 (numer fabryczny 24367) stacjonuje obecnie na stacji Środa Wielkopolska Miasto. Zbudowana została w 1981 roku. W 2020 roku przeszła naprawę obejmującą m.in. przekucie jej na tor 750mm.
Załącznik:
IMG_5669aa.jpg
Załącznik:
IMG_5675aa.jpg
Załącznik:
IMG_5682aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 14 lis 2022, 22:12 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Nadszedł czas na "crème de la crème" czyli parowozy. Jako pierwszy zaprezentował się stacjonujący na co dzień w Sochaczewie Px29-1704 wyprodukowany przez Warszawską Spółkę Akcyjną Budowy Parowozów, Warszawa, w 1929 roku. Zbudowano 21 pojazdów, z których do dzisiejszych czasów dotrwały 2 egzemplarze. Masa służbowa parowozu z tendrem wynosi 28,5 ton. Przy nadciśnieniu pary w kotle rzędu 13 atmosfer i mocy 180 koni mechanicznych osiąga prędkość maksymalną 35 km/h. Widoczny na zdjęciach egzemplarz zagrał w serialu Alternatywy 4.
Załącznik:
IMG_5686aa.jpg
Załącznik:
IMG_5700aa.jpg
Załącznik:
IMG_5705aa.jpg
Załącznik:
IMG_5711aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 16 lis 2022, 19:42 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Kolejnym zaprezentowanym parowozem był stacjonujący na co dzień w Środzie Wielkopolskiej parowóz Px48-1756. Parowozy te powstały na podstawie przedwojennej dokumentacji technicznej prezentowanego wcześniej parowozu typu Wilno (seria Px29). Prezentowana lokomotywa wyprodukowana została w 1951 roku, w Pierwszej Fabryce Lokomotyw w Polsce S.A. w Chrzanowie. Maksymalne ciśnienie robocze pary w kotle wynosi 13 atmosfer, a moc znamionowa silnika parowego to 180 KM. Zapasy węgla i wody w tendrze wynoszą odpowiednio 4 t i 6 m3, co umożliwia prowadzenie składu o masie 300 t na odcinku 65 km bez potrzeby uzupełniania paliwa.

W latach 1950-1955 wyprodukowano łącznie 118 parowozów tej serii. Do dziś w Polsce zachowało się aż 38 lokomotyw tej serii, w tym dwie stacjonujące w Środzie Wielkopolskiej.
Załącznik:
IMG_5714aa.jpg
Załącznik:
IMG_5715aa.jpg
Załącznik:
IMG_5717aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 16 lis 2022, 19:46 
Offline
ZKMK

Rejestracja: 17 cze 2012, 12:40
Posty: 3046
Załącznik:
IMG_5724aa.jpg
Załącznik:
IMG_5725aa.jpg
Załącznik:
IMG_5728aa.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl