W Kołobrzegu po raz pierwszy widziałem DR5000 w akcji. Wydaje się być produktem bardzo dobrym, niedrogim i mającym wszechstronne zastosowanie. Obsługuje aż 3 systemy. Tutaj omówimy sterowanie LocoNET, który był odpalony w Kołobrzegu.
W sobotę faktycznie było sporo problemów z systemem. W niedzielę był o wiele lepiej, można by powiedzieć SUPER, ale ...
Zdarzały się kłopoty z FRED-ami. Zbyt dużo podłączonych jednocześnie w sąsiadujących BOX-ach powodowało, że niektóre z nich nie logowały się. Powodem było rozdzielenie sygnału komunikacji (linia czerwona) na dwie strefy przy pomocy BOX-a. Rozmyślałem o tym w czasie drogi powrotnej, poczytałem, zapytałem eksperta w tej branży i znalazłem rozwiązanie. Martinezo potwierdził moją hipotezę, że linia komunikacji powinna przebiegać od centralki do pierwszego BOX-a i dalej podłączamy szeregowo wszystkie BOX-y. U nas mieliśmy rozdzielenie tego sygnału zaraz po wyjściu z centralki, co było błędem.
Oto opinia Martinezo:
Czołem
To magistrala komunikacyjna.
Powinna być linią (czyli B) a nie "gwiazdą" (czyli A).
Na krótkich odcinkach "gwiazda" może działać i nie będziecie widzieć problemów (jest ich na tyle mało, że są niewidoczne).
Przy długich odcinkach pojawiają się różnice czasowe i urządzenia zaczynają się zakłócać.
Pozdrawiam
Marcin
Wyjście z centrali
TRACK OUTPUT powinno być niepodłączone gdy używamy boosterów. Faktycznie w niedzielę nie zdarzały się zwarcia centralki. Co więcej najazd lokomotywy na nie przełączoną zwrotnicę powodował zwarcie ale nie "wywalał" centralki
Schemat poniżej jest ważny tylko dla sterowania makietą podzieloną na 2 sekcje A i B zasilane z 2-ch BOOSTERÓW.
Schemat sterowania dla większej ilości sekcji jest w dalszej części tego wątku. Wkrótce!!!
Załącznik:
LocoNET_DR500 -nowa.jpg
Opis do schematu:
B = BOX; Z = zasilanie boostera wg specyfikacji dla boostera; F = FRED
Z - zasilanie centralki max 19VDC (zalecane)
Sygnał DCC komunikacja - linia czerwona
Sygnał DCC sterowanie - linia niebieska
Sygnał DCC programowanie - zielona
Połączenia 6 żyłowe zakończone są wtyczkami RJ12 - 6P6C
Jeśli jeszcze coś wymaga wyjaśnienia to proszę pytać, jak nie to wydrukować i zalaminować.
W dalszych postach będzie jeszcze o programowaniu FRED-ów, lokomotyw i o ułożeniu przewodów w 6-cio żyłowych kablach.
Wszelkie uwagi dotyczące zaobserwowanych usterek w pracy systemu proszę śmiało pisać. Będziemy analizować.