Tory szlakowe zostały utworzone.
Założyłem, że jedna linia będzie dwutorowa (2T) Drawno - Sławkowo - Krzywołuk, a druga jednotorowa (1T) Sławkowo - Bartoszewo.
Obie linie będą połączone przez posterunek odgałęźny Sławkowo (na środku układu).
Numerowanie linii kolejowych
Teraz należy ponumerować na każdej linii rosnąco posterunki ruchu. Numeracja ta będzie nam potrzebna do tworzenia nr pociągów i będzie nas informować między jakimi posterunkami odbywa się jazda danego pociągu.
Linia 2T:
1. Drawno
2. Sławkowo
3. Krzywołuk
Linia 1T
1. Bartoszewo
2. Sławkowo
Rodzaje pociągów oraz ich numeracja
Do utworzenia numerów pociągów oprócz numerów posterunków ruchu będziemy potrzebowali jeszcze rodzaje pociągów oraz przedziały numeracji. Założenia są następujące:
Ex - Osobowy Ekspres - od 0 - 50
P - Osobowy Pośpieszny - od 51 - 100
M - Osobowy Miejscowy - od 101 - 199
MM - Motorowy, zespół trakcyjny - od 200 - 300
O - Osobowo - Towarowy - od 301 - 400
L - Luzak - od 401 - 450
TB - Towarowy Odcinkowy Bezpośredni - od 500 - 599
TZ - Towarowy Zbiorowy - od 600 - 799
TM - Towarowy Masowy - od 800 - 899
TKL - Towarowy Zdawczy - od 900 - 999
Przykłady:
1) Pociąg ekspresowy z Drawna do Krzywołuku otrzyma numer 1301. W relacji przeciwnej 3102.
2) Zespół trakcyjny z Drawna do Bartoszewa otrzyma numer 11201. W relacji przeciwnej 11202.
3) Towarowy masowy z z Bartoszewa do Drawna otrzyma 11801. Jeżeli pojedzie on dalej do Krzywołuku to otrzyma numer 13801.
Mam nadzieję, że nic nie pomieszałem
.
P.S.
Zastanawiam się, czy nie lepiej numerować każdego posterunku ruchu kolejnym numerem, niezależnie od linii, tak aby numery posterunków się nie dublowały? Czy będzie to bardziej czytelne? Ciekawe jak to rozwiązują przy trzech, czterech liniach? Muszę się podpytać chłopaków.